فروش سمعک در زنجان

مرکز فروش سمعک شنوا سنتر زنجان، با ارائه خدمات ارزیابی شنوایی، مشاوره، تجویز سمعک، تنظیم تخصصی، تعمیرات، و ساخت قالب گوش، به افراد بزرگسال و کودکان خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. این مرکز از بهترین برندهای سمعک و فناوری‌های جدید استفاده می‌کند و با استفاده از تجهیزات پیشرفته، خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهد.

آدرس کلینیک: زنجان خیابان زینبیه شرقی،تقاطع دلجویی ساختمان مادر طبقه دوم

سمعک چیست؟

تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش شنوایی در افراد ۴۸ ساله و بالاتر شایع است و این نقص اغلب بر سلامت روحی، اجتماعی و جسمی فرد تأثیر می‌گذارد. سمعک‌ها وسایل کوچکی هستند که افراد کم‌شنوا داخل یا پشت گوش قرار می‌دهند. این دستگاه‌ها ارتعاشات صوتی را تقویت (بلندتر) می‌کنند که به سلول‌های مویی حلزون گوش کمک می‌کند. تا ارتعاشات را به سیگنال‌هایی که به مغز منتقل می‌شود تبدیل کرده و به فرد امکان شنیدن و درک کلمات را بدهد. سمعک‌های مدرن دارای پردازش سیگنال دیجیتالی هوشمند هستند که با شرایط شنوایی محیط‌های مختلف سازگار است.

فروش سمعک زنجان

متداول‌ترین فناوری‌ها عبارتند از:

  • فشرده‌سازی صداها در چند کانال که به فرد اجازه می‌دهد تا صدای گفتار و سطح نویز را تنظیم کنند.
  • میکروفون‌های جهت‌دار که می‌توانند کیفیت صدا را با تنظیم خودکار در جهات مختلف بهبود بخشند.
  • سیستم کاهش نویز که باعث کاهش سروصدای پس‌زمینه می‌شود.
  • قابلیت وایرلس که امکان برقراری ارتباط با موبایل و تلویزیون را برای کاربر فراهم می‌کند.

نحوه خرید سمعک در زنجان

کلینیک سمعک شنوا سنتر به عنوان بزرگترین مرکز خرید سمعک در زنجان، انواع مختلفی از محصولات کمک شنوایی را برای کاربران ارائه می‌دهد. روند خرید سمعک از این کلینیک به این صورت است که ابتدا فرد به مرکز شنوایی شناسی ماهان مراجعه کرده و توسط ادیولوژیست‌های مجرب، ارزیابی شنوایی و وضعیت سلامت گوش میانی انجام می‌شود. سپس بهترین سمعک‌ها بر اساس برگه نوار گوش فرد به او پیشنهاد داده می‌شود و مناسب‌ترین مدل با توجه به بودجه و سطح زندگی انتخاب می‌شود. پس از آن، برای ساخت قالب گوش، قالب‌گیری از مجرا با استفاده از خمیر مخصوص انجام می‌شود. بعد از آماده شدن قالب گوش، فرد برای تحویل سمعک و تنظیم اولیه به مطب مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کند. این کلینیک امکان انجام تست سمعک به مدت یک هفته را به صورت رایگان برای کاربران فراهم کرده است.

خرید سمعک در زنجان

قیمت سمعک در زنجان

 همانند سایر شهرها، بستگی به سطح تکنولوژی و ویژگی‌های آن دارد. عواملی مانند سطح تکنولوژی پردازشی، کیفیت ساخت، وایرلس بودن، ضدآب بودن و برند تعیین‌کننده قیمت آن هستند. مرکز شنوایی شناسی و سمعک شنوا سنتر، بزرگترین مرکز فروش سمعک در زنجان، بهترین محصولات را با هزینه‌های مناسب ارائه می‌دهد. قیمت خرید سمعک در زنجان از حدود یک میلیون تا ۲۰ میلیون تومان متنوع است.

قیمت سمعک در زنجان
کلینیک شنوا سنتر ، بدون افزایش هزینه، پکیج خدماتی ویژه‌ای را به متقاضیان خرید سمعک در زنجان ارائه می‌دهد. این پکیج شامل شنوایی‌سنجی، مشاوره و انتخاب تخصصی سمعک، قالب‌گیری از گوش و ساخت قالب، تنظیم اولیه و تحویل سمعک، تنظیمات مجدد، باتری رایگان، آموزش‌های کاربردی و گارانتی ۱۲ تا ۲۴ ماهه است. همچنین، برای نخستین بار، امکان تست رایگان سمعک به مدت 7 روز برای همشهریان فراهم شده است.
کلینیک شنوا سنتر در استان زنجان

تاثیر تکنولوژی بر قیمت سمعک در زنجان

فناوری پردازشی سمعک‌ها اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت آنها در زنجان است. با پیشرفت فناوری، قیمت این محصولات افزایش یافته و تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است. افزایش قیمت سمعک‌ها احتمالاً ناشی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی و ویژگی‌های جدیدی همچون میکروفون‌های دایرکشنال اتوماتیک و سنسور حرکتی است که برای کمک به افراد کم شنوا در دسترس قرار گرفته‌اند.

تمامی قیمت های سمعک و لوازم متعلقه به صورت حدودی می باشد برای اطلاعات دقیق از لیست قیمت ها با کلینیک تماس حاصل فرمایید.

ردیف نوع سعمک قیمت حدودی سمعک (تومان)
1 سعمک شارژی 10 تا 30 میلیون
2 سمعک داخل گوشی 8 تا 20 میلیون
3 سمعک نامرئی 8 تا 20 میلیون
4 سمعک پشت گوشی ریک 10تا 30 میلیون
5 سمعک پشت گوشی 7 تا 30 میلیون
6 سمعک استخوانی 14 تا 20 میلیون
7 سمعک فراهوشمند 10تا 30 میلیون
8 قالب ضد آب 500 تا 600 هزار تومان
9 قالب ضد صوت 500 تا 600 هزار تومان

قیمت سمعک در زنجان تا چه حد به امکانات وایرلس بستگی دارد؟

سمعک‌های امروزی، با پیشرفت تکنولوژی، قابلیت‌های بسیاری از جمله سیستم وایرلس را دارند که تجربه شنوایی را برای افراد کم شنوا بهبود می‌بخشد. این سمعک‌ها با استفاده از فناوری وایرلس، بهبود کیفیت صدا و ارتباط با دیگر دستگاه‌های الکترونیکی را فراهم می‌کنند، که می‌تواند هزینه آنها را نیز افزایش دهد.

 قیمت های جدول  بر اساس مصوبه سال 1402 میباشد

ردیف برند حداقل قیمت حداکثر قیمت
1 سمعک اتیکن 7.5 تا 8 میلیون تومان 20 تا 30 میلیون تومان
2 سمعک زیمنس 7.5 تا 8 میلیون تومان 20 تا 30 میلیون تومان
3 سعمک ویدکس 7.5 تا 8 میلیون تومان 20 تا 30 میلیون تومان
4 سمعک سونیک 7.5 تا 8 میلیون تومان 20 تا 30 میلیون تومان
5 سمعک فوناک 7.5 تا 8 میلیون تومان 20 تا 30 میلیون تومان
6 سمعک استارکی 7.5 تا 8 میلیون تومان 20 تا 30 میلیون تومان
7 سمعک برنافون 7.5 تا 8 میلیون تومان 20 تا 30 میلیون تومان

قیمت بهترین سمعک ها

هزینه سمعک‌های ابتدایی از تقریباً ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود و در سطح بالاترین تکنولوژی، قیمت بهترین سمعک‌ها به حدود ۱۸ میلیون تومان می‌رسد.

رده سمعک حدود قیمت به تومان مشخصات
* 5 تا 6 میلیون در دنیای دیجیتال، قابلیت حذف فیدبک، کنترل دستی و برنامه‌ریزی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
** 7 تا 9 میلیون در دنیای دیجیتال هوشمند، تکنولوژی امکانات فراوانی از جمله حذف فیدبک، کنترل نویز محیط، تشخیص گفتار، و اتصال وایرلس را فراهم می‌کند. این سیستم‌ها با ویژگی‌هایی نظیر سیستم کنترل وزوز گوش، بلوتوث، و قابلیت تنظیمات مختلف، تجربه کاربری را بسیار آسان و بی‌نظیر می‌سازند. همچنین، ارتباط بی‌سیم با تلفن‌های هوشمند و تلویزیون نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این سیستم‌ها است.
*** از 10 میلیون به بالا در دنیای دیجیتال هوشمند، فناوری‌های پیشرفته از جمله حذف فیدبک، کنترل نویز پیشرفته و تشخیص گفتار، تجربه کاربری شگفت‌انگیزی را برای شما فراهم می‌آورند. این سیستم‌ها با ویژگی‌هایی همچون وایرلس، ضدآب، و سیستم کنترل وزوز گوش، با قابلیت تعداد کانال‌های گسترده و قابلیت کراس، تجربه‌ای بی‌نظیر را به شما ارائه می‌دهند. همچنین، با بلوتوث، دارای چندین برنامه و قابلیت تنظیم برای محیط‌های مختلف، و مدیریت آسان با تلفن همراه، این سیستم‌ها ابزاری کارآمد و کاربردی را برای شما ایجاد می‌کنند. ارتباط دوگوشی سمعک‌ها و ارتباط مستقیم با تلفن‌های هوشمند و تلویزیون نیز از ویژگی‌های مهم این سیستم‌هاست. این سیستم‌ها با کیفیت صدای بسیار شبیه به گوش طبیعی و امکان تنظیمات با بالاترین دقت و تنوع، به انتخابی بی‌نظیر برای شما تبدیل می‌شوند.

نقش فناوری نانو ضد آب در قیمت سمعک در زنجان

سمعک‌های نانو به دلیل فناوری ضد آبی که دارند، از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می‌کنند و این امر تاثیر زیادی در افزایش قیمت آنها ندارد. این سمعک‌ها کوچکترین سمعک‌های سفارشی جهان هستند و باعث می‌شوند کم شنوایی تان را به طور نامرئی در اطرافیان خود نگه دارید.

انواع سمعک در زنجان

انواع سعمک با رنگ بندی مختلف

در زنجان همانند سایر شهرهای پیشرفته، انواع مختلفی از سمعک وجود دارد که براساس نیازها و اولویت‌های شخصی افراد، مدل مناسب آنها انتخاب می‌شود. انواع اصلی سمعک‌ها عبارتند از:

  • سمعک های عینکی
  • سمعک جیبی
  • سمعک نامرئی IIC
  • سمعک داخل گوشی CIC
  • سمعک داخل گوشی ITE
  • سمعک پشت گوشی با قالب BTE
  • سمعک پشت گوشی open fitting
  • سمعک پشت گوشی ظریف و نامرئی RIC

این انواع سمعک‌ها بر اساس سطح تکنولوژی به سه گروه آنالوگ، دیجیتال و هوشمند وایرلس تقسیم می‌شوند. در زمینه تولید سمعک، برندهای معروفی وجود دارند که شامل زیمنس، سمعک اتیکن، سمعک ویدکس، سمعک فوناک، ریساند، استارکی، بلتون، سمعک یونیترون و رکستون می‌شوند.

سمعک پشت گوشی (BTE)

سمعک‌های BTE، که برای کمک به شنوایی طراحی شده‌اند، دارای بدنه اصلی‌ای هستند که فرد به پشت گوش خود می‌گیرد و صداها را به گوش انتقال می‌دهند. در برخی از این سمعک‌ها، لوله‌ای باریک به جای قالب گوش استفاده می‌شود که وارد مجرای گوش می‌شود. این نوع سمعک‌ها برای کمک به کسانی که فقط در فرکانس‌های بالا کم شنوایی دارند، مفید هستند، زیرا لوله گوش خارجی را مسدود نمی‌کنند و به وجود طبیعی درآمدن صدا کمک می‌کنند.

مزایای سمعک‌های پشت گوشی شامل کنترل قوی، تله‌کویل، قابل اعتمادی بیشتر، احتمال کمتر خراب شدن، جابجایی آسان‌تر، و طول عمر مفید بیشتر است. در مقایسه با سمعک‌های داخل گوشی، سمعک‌های پشت گوشی دارای مزایای زیادی هستند که شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • کنترل قوی: این سمعک‌ها دارای کنترل کاربری برتری هستند که امکان تنظیم‌های دقیق را به کاربر می‌دهند.
  • تله‌کویل: بیشترین مدل‌های آنها دارای تله‌کویل هستند که امکان اتصال به دستگاه‌های صوتی را فراهم می‌کند.
  • قابل اعتماد: این سمعک‌ها برای انواع کم‌شنوایی‌ها مناسب بوده و معمولاً دارای طول عمر بیشتر و موثری هستند.
  • احتمال کمتر خراب شدن: قرار گرفتن اجزاء الکترونیکی خارج از گوش، احتمال خراب شدن آنها را کمتر می‌کند.
  • جابجایی آسان‌تر: مناسب برای افراد مسن و آسانی در تعویض باطری.
  • طول عمر مفید: معمولاً طول عمر آنها بیشتر از دیگر انواع سمعک‌هاست و به راحتی با دسته‌های عینک سازگارند.

سمعک داخل گوشی (ITE)

سمعک‌های داخل گوشی، به عنوان مدل‌هایی که درون گوش واقع شده و بدون لوله‌های بیرونی هستند، ارائه می‌شوند. این سمعک‌ها ممکن است دارای ویژگی وایرلس باشند که شنیدن مکالمات تلفنی و صداهای سیستم صوتی را آسان‌تر می‌کند. سمعک‌های داخل گوشی برای افرادی با افت شنوایی شدید تا عمیق مناسب است و با توجه به رنگ پوست و نیازهای شخصی سفارشی ساخته می‌شوند. این مدل‌ها شامل مدل‌های CIC و IIC می‌شوند که به طور کامل درون مجرای گوش قرار می‌گیرند و نامرئی هستند. این سمعک‌ها دارای ۲ میکروفون برای دایرکشنالیتی بیشتر هستند و قدرت بالایی دارند که افت شنوایی را تا عمق پوشش می‌دهند. همچنین از ولوم کنترل برای تنظیم راحتی شنیداری استفاده می‌شود.

مزایای سمعک داخل گوشی ITE:

  • قدرتمند و مناسب برای کم شنوایی شدید تا عمیق
  • مناسب برای افرادی با مهارت دست و بینایی ضعیف
  • دارای میکروفون‌های جهت‌دار برای بهبود درک گفتار در حضور نویز
  • امکان استفاده از تکنولوژی وایرلس و تله‌کویل
  • استفاده از باتری‌های بزرگ با عمر زیادتر
  • احتمال کمتری برای سمعک هنگام صحبت کردن و جویدن سوت بزند

معایب سمعک داخل گوشی ITE:

  • مستعد ایجاد فیدبک یا سوت کشیدن بیشتر است
  • احتمال بیشتری برای مواجهه با جرم گوش و کثیفی‌های دیگر وجود دارد
  • نیاز به تمیزی مکررتر و احتمال بیشتری برای نیاز به تعمیرات
  • استفاده از این سمعک‌ها به بینایی و مهارت‌های حرکتی خوب نیاز دارد

رسیور داخل مجرا (RITE)

سمعک‌های RITE یک نوع از سمعک‌های پشت گوشی هستند که دارای بدنه‌ی کوچک‌تر در پشت گوش می‌باشند. یک سیم نازک به بلندگوی داخل دهانه گوش متصل می‌شود. این نوع سمعک‌ها برای انواع مختلف کم شنوایی مناسب هستند. به دلیل کوچکی، ظرافت و تنوع بالای آن‌ها، سمعک‌های RITE مورد توجه قرار گرفته و محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین متخصصان و مصرف‌کنندگان دارند. این سمعک‌ها از زمان معرفی شان، محبوبیت بسیاری را به دنبال داشته‌اند و بخش عمده‌ای از فروش جهانی سمعک‌ها را تشکیل می‌دهند. همچنین، مانند هر چیز دیگری در زندگی، سمعک‌های RITE مزایا و معایب خود را دارند.

سمعک‌های RITE دستگاه‌های ظریفی هستند که به طور کلی در پشت گوش قرار می‌گیرند. این سمعک‌ها دارای سیمی باریک هستند که به داخل مجرای گوش منتقل می‌شود و از ظریف‌ترین سمعک‌های موجود هستند. درک گفتار به دلیل نزدیکی بلندگو به پرده گوش بالا است و بلندگو قابل تعویض است که به پوشش کم شنوایی‌های مختلف از ملایم تا عمیق کمک می‌کند. همچنین، این سمعک‌ها امکان تعویض بلندگو را فوری در کلینیک فراهم می‌کنند.

 

مزایا:

  • ظریف و کوچک بودن
  • عدم بسته شدن کانال گوش
  • امکان تعویض بلندگو بدون نیاز به ارسال به لابراتوار
  • کاربرد مناسب برای افراد مختلف با مختلف درجه‌ی کم شنوایی

محدودیت‌ها:

  • خطر آسیب دیدن رسیور به دلیل وجود در مجرای گوش
  • مناسب نبودن برای افراد مسن و کودکان به دلیل مشکلات نگهداری و نوسانات مجرای گوش

سمعک های نامرئی IIC 

مصرف‌کنندگان بیشتر به سمعک‌های "نامرئی" علاقه‌مند هستند زیرا نگرانی از ظاهرشان را کاهش می‌دهند. سمعک‌های IIC که کوچک‌ترین نوع سمعک هستند، درون کانال گوش قرار می‌گیرند و دیده نمی‌شوند. این سمعک‌ها دارای سیم حذف کوچکی هستند که حذف آنها را آسان می‌کند. استفاده از آنها به کاربران انعطاف بیشتری می‌دهد.

سمعک های داخل گوشی CIC

سمعک‌های CIC، یا "کانال در گوش"، جزو سمعک‌های کوچک و مناسب برای افرادی هستند که به ظاهر و اندازه‌ی سمعک توجه زیادی می‌کنند. این نوع سمعک‌ها برای کاهش شنوایی متوسط تا شدید مناسب هستند.

سمعک عینکی Eye Glasses

سمعک‌های آنری‌ایگل RITE در دسته عینک جاگذاری می‌شوند و از طریق یک تیوب به صورت قالب یا dome وارد گوش می‌شوند. این نوع سمعک‌ها برای افرادی که از عینک و سمعک همزمان استفاده می‌کنند مناسب است. همچنین برای افرادی که مشکل شنوایی conductive دارند، می‌توان از رسیور استخوانی استفاده کرد و حلزون گوش را مستقیماً تحریک کرد.

سمعک های پشت گوشی یا Mini BTE

سمعک‌های پشت گوش کوچک در پشت گوش قرار می‌گیرند و صدا از طریق یک لوله بسیار نازک وارد گوش می‌شود. انتهای لوله که وارد گوش می‌شود، یک کاف نرم دارد که گوش را مسدود نمی‌کند، در نتیجه هوا در گوش جریان دارد و فرد احساس کیپی گوش نمی‌کند و صدای خودش در گوشش نمی‌پیچد. این نوع تجویز سمعک را "open fitting" می‌گویند و برای افت شنوایی ملایم تا متوسط فرکانس بالا استفاده می‌شود.

سمعک های پشت گوشی RIC

سمعک‌های پشت گوش کوچکترین سمعک‌های پشت گوشی دنیا هستند و ظاهری تقریباً نامرئی دارند. بزرگترین قطعه سمعک، یعنی رسیور یا بلندگو، از طریق یک لوله بسیار نازک وارد گوش می‌شود، که این باعث می‌شود فرد صدای طبیعی با کیفیت عالی را دریافت کند. این سمعک‌ها برای تمامی افت‌های شنوایی مناسب هستند، و فروش آنها در زنجان انجام می‌شود.

سمعک جیبی BW

این سمعک ها در سایز های مختلف موجود میباشند که قسمت پردازنده آن داخل جعبه ای قرار میگیرد و در جیب یا یقه فرد آویزان شده و از طریق سیمی که به آن متصل است صدا وارد گوش میگردد. این سمعک ها جزبزرگترین سمعکها میباشند و با کمترین هزینه قابل دستیابی میباشد.

همچنین در مورد قیمت سعمک بیشتر بدانید

نتیجه گیری

با توجه به تنوع مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف، قیمت سمعک‌های زنجان متفاوت است و باید با توجه به نیازها و بودجه مشتری انتخاب شود.

در کلینیک شنوایی سنجی و سمعک شنواسنتر، سمعک‌های جدید و با کیفیت برای بیماران ارائه می‌شود و امکان خرید آنها با شرایط اقساطی و 7 روز تست رایگان نیز وجود دارد. این مرکز همچنین درمان وزوز گوش با بهره‌گیری از روش‌های نوین و تعمیر انواع سمعک‌ها را با سرعت و قیمت مناسب انجام می‌دهد.

پرسش‌های متداول (FAQs)

1: چگونه می‌توانم قیمت سمعک‌ها در زنجان را بدانم؟

برای دانستن قیمت سمعک‌ها در زنجان، به سایت ما مراجعه کنید و لیست قیمت‌ها را مشاهده کنید.

2: آیا قیمت سمعک‌ها در زنجان با توجه به مدل و برند متفاوت است؟

بله، قیمت سمعک‌ها در زنجان بر اساس مدل، برند و ویژگی‌های فنی مختلفی که دارند، متفاوت است.

3: آیا سمعک‌های معروفی در زنجان وجود دارد؟

بله، در زنجان سمعک‌های معروفی موجود است که شامل مدل‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوت می‌شوند.

4: آیا قیمت سمعک‌ها در زنجان قابل دسترسی برای همه است؟

 بله، قیمت سمعک‌ها در زنجان ممکن است برای برخی از افراد قابل دسترسی نباشد، به ویژه برای آن‌هایی که مدل‌های پیشرفته و با ویژگی‌های خاص را جستجو می‌کنند.

5: چگونه می‌توانم سمعک مناسب را با توجه به بودجه خود انتخاب کنم؟

برای انتخاب سمعک مناسب با توجه به بودجه خود، به مشاوره از متخصصان و مشاهده لیست قیمت‌ها در سایت ما مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *